سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمزمه

با نیم نگاهی به شبکه های فارسی زبان ماهواره ای بخوبی در می یابیم که محور اصلی آگهی های این شبکه های ماهواره ای تبلیغ انبوه قرص های لاغری است که مدتهاست تب آن در میان زنان و دختران جوان ایرانی شدت گرفته است.
تاریخ درج: 
28 /اردیبهشت /1389

کارشناسان از دلیل گرایش شدید دختران به اینگونه مواد مخدر چنین می گویند:

-سرهنگ سمواتی(رئیس مرکز آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر):تغییر الگوی اعتیاد زنان بیانگر این است که متاسفانه هنوز بعضی از زنان از عوارض خطرناک مصرف شیشه اطلاع ندارند.اطلاعات تایید نشده ای در اختیار دختران جوان قرار گرفته که سبب شده آنها گرایش بیشتری به استفاده از مواد مخدر داشته باشند.بعضی دختران فکر می کنند با استفاده از این مواد می توانند اندام خود را زیباتر کنند که این تفکر اشتباه است!

-مدیر کل مرکز مطالعات،تحقیقات و پژوهش ستاد مبارزه با مواد مخدر:
دختران بر اساس اطلاعات تایید نشده تصور می کنند استفاده از مواد مخدر آنها را لاغر می کند.
-جانشین دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر:باورهای غلط رایج میان جوانان بخصوص دختران و زنان گرایش به مواد مخدر را افزایش داده است.

دلیل افزایش گرایش به این مواد:

از عوامل مهم گرایش دختران به این مواد،که البته اکثر آنها بدلیل نگرانی از چاقی به این مواد روی آورده اند اطلاعات نادرستی مبنی بر نداشتن اعتیاد است که سودجویان و فروشندگان مواد مخدر با این حربه باعث جذب مشتری می شوند.

مراکز فروش:
دم دست بودن مراکز فروش اینگونه مواد را می توان از دلایل مصرف روز افزون این مواد دانست.کافی است سری به آرایشگاههای زنانه،باشگاههای بدنسازی و متاسفانه برخی خوابگاههای معروف بزنید تا براحتی بتوانید این مواد را تهیه کنید.

قیمت:
به گفته سردار حمید رضا حسین آبادی که چندی پیش از افزایش نگران کننده مصرف شیشه در کشور سخن می گفت،ظاهرا سال گذشته قیمت هر کیلو شیشه 100 تا 120 میلیون تومان بوده که این رقم در سال جاری به 10 تا 15 میلیون تومان رسیده است.

آمارهای اعتیاد در میان زنان و دختران جوان:

بر اساس برخی پژوهشها،6/9 درصد از معتادان کشور را زن ها تشکیل می دهند. از سوی دیگر به گفته مسئولان زندان های کشور،در حال حاضر 50 درصد زندانیان زن در رابطه با مواد مخدر در زندان هستند که البته در سالهای اخیر روبه افزایش هم بوده است.

بر اساس اعلام سازمان ملی جوانان،30درصد جوانان کشور در سنین 10 تا 19 سالگی استعمال دخانیات را تجربه می کنند.طبق همین آمار،3/4 درصد زنان ایرانی هم سیگار می کشندکه بیشتر آنها تحصیلکرده هستند.طبق آمار کلینیک ترک دخانیات تهران،مصرف سیگار در میان دختران دانشجوی سال اول7/2 درصد است که تا سال آخر به 8/7 درصد افزایش پیدا می کنند،یعنی 3 برابر!

به گزارش همشهری جوان،بر اساس یک طرح پژوهشی در سال 78 در میان دانشجویان دانشگاه تهران مشخص شده است که 16 درصد دانشجویان سیگاری هستند(25 درصد دانشجویان پسر و 55 درصد دانشجویان دختر)این آمار هشدار دهنده همچنین نشان داده که میزان اسعمال دخانیات در سال آخر دانشگاه به ویژه در میان دختران 31 برابر شده است.

اما دکتر رحیمی موقر مدیر کل سابق پیشگیری سازمان بهزیستی اعلام کرده است که 20 درصد معتادان کشور از روش تزریقی استفاده می کنند و بدنبال این اعلام نسبت به رشد بی سابقه افزایش اعتیاد تزریقی در زنان هشدار داده است......

نوشته شده در سه شنبه 89/2/28ساعت 2:55 عصر توسط فاخته نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak