سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زمزمه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مایکروسافت و گزارش یک سال پر از موفقیت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شرکت‌های بزرگ فناوری در تلاش هستند برترین تبلیغات را در سی.ای.اس 2010 به مخاطبان ارایه دهند. عدم شرکت اپل در این نمایشگاه، فرصتی برای مایکروسافت فراهم کرد تا به رجزخوانی در برابر رقیب دیرینه بپردازد.

مدیرعامل مایکروسافت با سخنرانی در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی در لاس‌وگاس امریکا، به معرفی محصولات جدید شرکتش پرداخت و گزارشی از میزان فروش و محبوبیت محصولاتش ارائه کرد.

استیو بالمر با رونمایی از لپ‌تاپ لوحی‌شکل صفحه لمسی (یا همان رایانه لوحی) با ظرافت خاصی برای استیو جابز مدیر اپل شاخ و شانه کشید. این لپ‌تاپ لوحی که با همکاری اچ.پی ساخته شده، از نمایشگر 10 اینچی، وزن بسیار پایین (به اندازه گوشی همراه) و سیستم‌عامل ویندوز 7 بهره می‌برد.

وی هم‌چنین گزارشی از میزان فروش و محبوبیت محصولات مایکروسافت نیز ارائه کرد که مهم‌ترین آنها از این قرار است:


• تعداد کاربران استفاده کننده از موتور جستجوی بینگ: بیش از 11 میلیون کاربر
• درصد افزایش فروش پی.سی توسط مایکروسافت پس از عرضه ویندوز7: 50 درصد
• تعداد رایانه های بارگیری شده به مقاصد فروش در سال 2009 : حدود 300 میلیون رایانه
• میزان رضایت مشتریان از ویندوز هفت : 94 درصد
• تعداد اپلیکیشن‌های مختص ویندوز7 در بازار: 800 هزار اپلیکیشن
• تعداد کل اپلیکیشن‌های تحت سیستم‌عامل ویندوز در دنیا: 4 میلیون اپلیکیشن
• تعداد ایکس‌باکس‌های 360 به‌فروش‌رفته در سطح جهان: 39 میلیون دستگاه
• تعداد بازی‌های ایکس‌باکس 360 فروخته شده در جهان: 500 میلیون بازی
• پول مصرف‌شده روی بازی‌های ایکس‌باکس360 در جهان: 20 میلیارد دلار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دست‌نوشته‌های ثروتمندترین مرد جهان روی اینترنت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ثروتمندترین مرد جهان و رییس غول نرم‌افزاری مایکروسافت قصد دارد دست‌نوشته‌های خود را در اینترنت به اشتراک بگذارد. به عقیده بیل گیتس، این بهترین واسط ممکن برای فعالیت‌هایی است که او درگیر آنهاست. مجید جویا: اکنون این فرصت برای شما و دیگر 7 میلیارد انسان روی زمین فراهم آمده که دست نوشته‌های خود را با بیل گیتس به اشتراک بگذارید.

رئیس هیئت مدیره مایکروسافت، چندی پیش وب‌سایتی را راه اندازی کرد که به این منظور طراحی شده که افکار وی را در مورد همه چیز به اشتراک بگذارد؛ از کارهای بنیاد وی (بنیاد بیل و ملیندا گیتس) گرفته تا افکارش در مورد مسائل دیگری که شامل انرژی و محیط زیست هم می‌شوند. این سایت که "نوشته‌های گیتس" نام دارد، نوشته‌های خود او را در بر خواهد داشت، و برنامه‌هایی نیز در دست انجام است تا بحث بر روی موضوعات مطرح شده در نوشته‌های او، امکان پیر شود.

گیتس در یک گفتگوی اختصاصی با سی‌نت، اذعان کرد که دلش برای حضور پویا در اینترنت، آنگونه که در زمان ریاست بر مایکروسافت بود؛ تنگ شده است. وی گفت: "اینترنت بهترین واسط ممکن برای فعالیت‌هایی است که من درگیر آن هستم. هنگامی که به مسافرت می‌روم، تعداد زیادی عکس گرفته می‌شود. مردم می‌خواهند آنها را ببینند و خوب قرار دادن آنها در آنجا خیلی راحت است. اگر من یک کتاب بخوانم، ممکن است برخی بخواهند آن کتاب را بخواهند و یا اینکه اطلاعات کوتاهی در مورد آن کتاب به دست بیاورند".

گیتس در نظر دارد تا سه بار در هر هفته این سایت را با نوشته‌های جدید به روز کند، نوشته‌هایی که برخی از آنها گذرا بوده و برخی دیگر عمیق‌تر به مسائل مد نظر وی خواهند پرداخت. وی ادامه داد: "من فکر می‌کنم که به اشتراک گذاشتن مسائل به صورت مداوم لذت بخش خواهد بود، البته به دنبال بازخورد آنها هم خواهم بود، چراکه به من هم کمک و راهنمایی می‌کند".

این سایت در حالت اولیه خود، مقالاتی در مورد اصلاح نظام آموزشی، درس‌هایی از همه‌گیری آنفلوانزای خوکی, و نیاز به کمک در هائیتی را در خود خواهد داشت. همچنین یک سری پادکست در آن قرار دارد که در آنها گیتس در مورد تغییرات آب و هوایی و چالش‌های توسعه منابع دوست‌دار محیط زیست به نسبت منابع امروزی انرژی صحبت می‌کند. (گفته می‌شود که این پادکست‌ها علاوه بر این که قابل دانلود به طور مستقیم از سایت نوشته‌های گیتس هستند، هم در فروشگاه اینترنتی آی‌تونز و هم در Zune در دسترس خواهند بود).

به رغم اینکه مسائل انرژی و آب و هوا چیزهایی نیستند که بنیاد بیل و ملیندا گیتس به طور مستقیم روی آنها تمرکز کرده باشد، ولی گیتس علاقه شدیدی به آنها دارد تا حدی که محور تمرکز سخنرانی آینده او در کنفرانس TED را نیز تشکیل خواهند داد.

گیتس می‌گوید: "علاقه به برخی از کارهایی که من در حوزه انرژی انجام می‌دهم خیلی زیاد بوده، و در نتیجه من به تشریح آن خواهم پرداخت".

سایت نوشته‌های گیتس، همچنین قسمتی را به سفرهای گیتس اختصاص خواهد داد، که در آن او روی ویدیوهایی که در جریان سفرهایش گرفته شده‌اند سخنرانی خواهد کرد، مانند سفر سال گذشته او به هند. یک بخش دیگر نیز به نوشته‌های او در مورد کتاب‌هایی که می‌خواند اختصاص یافته است.

یک بخش دیگر، که "گفتگو" نام دارد، طراحی شده تا شامل هم مصاحبه‌هایی با گیتس باشد و هم قطعاتی از مباحثات طولانی ایمیلی او با متفکران مختلف، به علاوه بخش‌های پرسش و پاسخ با دانشجویانی از سرتاسر جهان.

رونمایی از سایت گیتس نوتس یک روز بعد از پیوستن گیتس به توئیتر صورت می‌گیرد، که در آن او به سرعت توانست، صدها هزار هوادار برای صفحه خود جلب کند.

به رغم اینکه وب‌سایت نوشته‌های گیتس به کارهای بنیاد گیتس، و همچنین کارهای وی در مایکروسافت و سرمایه گذاری روی مغزهای آینده ناتان میرولد، می‌پردازد و با آنها ارتباط دارد؛ ولی این وب‌سایت در اصل یک پروژه برای کارهای شخصی وی است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وب در سالی که گذشت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سال 2009 سال تمرکز شرکت‌ها بر خدمات موفق و بهبودهای قابل‌توجه در بسیاری از سرویس‌های وب در کنار رقابت سخت مرورگرها، موفقیت گسترده شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای ارسال و دریافت آنلاین صدا بود.

محبوبه عمیدی: به گزارش سی‌نت، سال 2009 از بسیاری از جهات سالی خوب برای وب و فناوری‌هایی بود که دسترسی ما را به آن ساده‌تر می‌کنند. بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ مرتبط با آن به ارزیابی مجدد فعالیت‌ها پرداختند و این تلاش مشترک به دسترسی ساده کاربران به محصولات جدید و تمرکز‌یافته و بهبود قابل‌توجه سرویس‌ها و نرم‌افزارهای موجود منجر شد.

تمرکز محصولات به این معنی است که غول‌های فناوری سال 2009 را با کاهش حجم سرویس‌هایی که برای ارائه خدمات بسیار‌پرهزینه بودند یا حذف خدماتی که چندان مورد استفاده کاربران نبودند آغاز کردند. گوگل حجم بالایی از سرویس‌های قدیمی یا برنامه‌هایی که چندان مورد استقبال کاربران نبودند را کنار گذاشت، برنامه‌هایی مانند سیستم میکروبلاگینگ جایکو، شبکه اجتماعی داج‌بال، سایت جستجوی ویدئوی گوگل، جستجوی کاتالوگ، محتوای اشتراکی و سرویس نت‌بوک گوگل از جمله این خدمات هستند.

یاهو هم روند مشابهی را آغاز کرد و خدمات متعددی را از بسته نرم‌افزاری آنلاین این سایت کنار گذاشت. از جمله این خدمات می‌توان به ویرایشگر ویدئویی آنلاین جامپ‌کات و یاهو 360 اشاره کرد یا جئوسیتیز که یکی از سرویس‌های قدیمی یا هو به شمار می‌آمد. از دیگر اتفاقات قابل‌توجه می‌توان به حذف دانشنامه آنلاین انکارتا توسط مایکروسافت و سیستم برخط حل مشکلات تهیه نسخه پشتیبان توسط اچ.پی اشاره کرد.
سرویس‌هایی که باقی ماندند شاهد بهبودهای متعددی بودند. جی‌میل پس از مدت‌ها مرحله بتا را پشت سر گذاشت و ویژگی‌هایی برای کار در حالت آفلاین برای آن پیش‌بینی شد. در کنار این تغییرات گوگل‌ویو هم که یک سرویس تعامل و همکاری آنلاین است آغاز به کار کرد. سرویس جستجوی مایکروسافت لایو با نام جدید بینگ و تغییرات متعددی رونمایی شد و از طرف رسانه‌ها و کاربران مورد استقبال قرار گرفت. بینگ هم همراه با یاهو و گوگل با نتایج لحظه‌ای از فیس‌بوک و توییتر یکپارچه شد.

بالاخره همکاری شرکت‌های یاهو و مایکروسافت یا مایکروهو متفاوت از انتظارهای اولیه محقق شد. در اوایل مردادماه این دو شرکت قرارداد همکاری‌یی را منعقد کردند که فناوری جستجوی مایکروسافت را در اختیار یاهو قرار می‌دهد و در مقابل مایکروسافت در نیروی بخش آگهی‌ها و سود حاصله شریک می‌شود. نتیجه کاملا با قرارداد ناموفق 6/44 میلیارد دلاری که یاهو را تمام و کمال در اختیار مایکروسافت قرار می‌داد، متفاوت است.

سال 2009 سال ظهور ابزارهای مکان‌نمای جدید نیز بود که از بعضی جهات چندتایی کمی متفاوت بودند. بینگ نسخه‌ای اختصاصی از نقشههای محلی دارد که با دید در سطح خیابان کامل شده‌اند. این سرویس اجازه می‌دهد اطلاعات مکانی را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. ماه گذشته گوگل هم سرویس لاتیتود را راه‌اندازی کرد که به کاربران امکان مشابهی را می‌دهد. گوگل علاوه بر این نقشه‌ها را برای مناطقی خارج از ایالات متحده توسعه داده است و گوگل‌ارث هم به کاربران اجازه می‌دهد سفری مجازی را به اعماق اقیانوس‌های زمین، سطح کره‌ ماه یا مریخ تجربه کنند.

در کنار جستجو و مکان‌یابی 2009 سال گسترش چشمگیر شبکه‌های اجتماعی هم بوده است. فیس‌بوک این سال را با 150 میلیون کاربر آغاز کرد و در حال حاضر بالغ بر 350 میلیون کاربر دارد. این رقم حیرت‌انگیز است. توییتر هم این سال را با کمتر از 10میلیون کاربر آغاز کرد و با حدود 60 میلیون حساب به سال جدید پا گذاشت. در میان حساب‌های توییتر اسامی شناخته‌شده‌ای به چشم می‌خورند، اپرا وینفری یکی از کاربران توییتر است و توییت‌های اشتون کوچر را بیش از 4 میلیون نفر در سراسر جهان دنبال می‌کنند.

در سالی که گذشت فیس‌بوک و توییتر هر دو به خوبی نشان دادند که سهم بزرگی در گسترش اطلاعات دارند. بحث‌های پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در ایران یکی از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد. حتی توییتر برنامه‌های تعمیر و نگهداری این سایت را برای ادامه ارسال اطلاعات و به درخواست وزارت امور خارجه ایالات متحده به حالت تعلیق درآورد. فیس‌بوک در مقابل پشتیبانی از زبان فارسی را آغاز کرد.

علاوه بر این اولین تصاویر پرواز 1549 هواپیمایی ایالات متحده که ناچار به فرود اضطراری در رودخانه هادسون در نزدیکی نیویورک شده بود توسط توییتر منتشر شد. این عکس‌ها که توسط یک شاهد عینی از حادثه گرفته‌شده و در میزبان عکس تویت‌پیک متعلق به توییتر آپلود شده‌ بودند، باعث شدند این سرویس به دلیل ترافیک بالای بازدیدکنندگان چند ساعتی از کار بیفتد.

در کنار شبکه‌های اجتماعی سرویس‌های انتقال صدا هم از طریق وب گسترش قابل‌توجهی داشتند. شرکت عظیم تجاری eBay اسکایپ را به یک گروه سرمایهگذار واگذار کرد. گوگل سرویس گوگل‌ویس را طراحی مجدد کرد و پس از حدود 1 سال و نیم در اختیار کاربران قرار داد. علاوه بر این سرویس صوتی مبتنی بر وب Gizmo5 توسط گوگل ارائه شد که با گوگل‌ویس یکپارچه خواهد شد. در کنار گوگل 3Jam امکان ارسال و ضبط الکترونیکی صدا را برای خدمات همراه Ribbit ارائه کرد. هر دوی این شرکت‌ها امیدوارند در کنار گوگل بتوانند امکام مدیریت تماس‌ها و نامه‌های الکترونیک صوتی کاربران را به صورت آنلاین برای آنها فراهم کنند. عملکرد این خدمات در سال جاری توسعه پیدا خواهد کرد.

ارائه سیستم جدید صوتی گوگل با مباحت فراوانی همراه شد. این شرکت علاوه بر اینکه با AT&T به مشکلاتی برخورد تمامی نرم‌افزارهای کاربردی مرتبط با گوگل‌ویس را هم در فروشگاه اپل از دست داد. این اتفاقات باعث شد کمیسیون ارتباطات فدرال ناچار به دخالت در این وقایع شود و این موضوع را بررسی کند.

ای‌تی‌اند تی بخشی از ارتباطات تلفنی گوگل را که برای این شرکت هزینه بالایی داشتند در مناطق خاصی از این کشور قطع کرده بود. در نهایت تعداد مناطقی که به این سرویس دسترسی نداشتند به کمتر از 100 مورد در سال گذشته رسید اما گوگل برای ورود مجدد نرم‌افزارهای صدا به فروشگاه اپل موفقیتی کسب نکرد.

و در پایان اینکه سال 2009 سال سخت و پر از رقابتی برای مرورگرها بود. موزیلا نسخه سوم این مرورگر را با تغییرات متعددی و در چندین مرحله ارائه کرد. اپل و اپرا نسخه‌های جدیدی از مرورگرهای سافاری و اپرا را ارائه کردند. گوگل نسخه دوم و سوم مرورگر گوگل کروم را عرضه کرد و نسخه چهارم نیز دارد مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارد.

کروم علاوه بر این از شکل یک مرورگر به یک سیستم عامل کامل نیز تبدیل شد. سیستم عامل کروم چند ماهی است که رونمایی شده و ابتدا برای نت‌بوک‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته برای داشتن نت‌بوکی دارای این سیستم عامل باید تا اواسط سال جاری میلادی یا حتی انتهای آن صبر کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حمله های اینترنتی؛ هشداری برای جهان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حمله های اینترنتی (سایبری) به شبکه ها و سایت ها روز به روز بیشتر می شود. گوگل روز ?? ژانویه، در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که در اواسط ماه دسامبر ????، چندین بار مورد حمله های پیچیده اینترنتی قرار گرفته است.

به گفته گوگل، مهاجمان به حساب های جی‌میل فعالان حقوق بشر چین حمله کرده‌اند. تحقیقات بعدی نشان داد که دست کم ?? شرکت بزرگ دیگر هم مورد حمله های اینترنتی قرار گرفته‌اند. روز ?? آذر امسال تویتر مورد حمله گروهی به نام "ارتش سایبری ایرانی" قرار گرفت. در روزهای گذشته نیز اخباری مبنی بر حمله این گروه به چند سایت اینترنتی در داخل و خارج ایران هم منتشر شد. سایت رادیو زمانه و خبر نامه امیر کبیر ، پایگاه خبری تحلیلی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) از جمله این سایت ها بودند.

بر اساس یک تحقیق جهانی که توسط مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن در ماه گذشته صورت گرفته، در ?? کشور جهان، بیش از ??? مدیر آی‌تی که با اطلاعات زیربنایی و حساس سروکار دارند گزارش داده اند که شبکه های تحت مدیریت آنها اخیرا مورد حمله های شدید اینترنتی قرار گرفته اند. ??در صد آنها گفته اند شبکه های کامپیوتری و سیستم های کنترلی مورد حمله های اینترنتی بسیار سطح بالا قرار گرفته است. به نظر آنها بسیاری از این حمله ها چنان پیچیدگی و ظرافتی داشته که قطعا بدون حمایت برخی دولت های خارجی امکان تحقق نداشته است.

امریکا؛ یکی از هدف‌های اصلی


دنیس بلر، مدیر آژانس اطلاعاتی ملی امریکا روز سه شنبه، پانزده بهمن، حمله های اینترنتی علیه گوگل را "زنگ خطر" دانست. آقای بلر گفت "اطلاعات کامپیوتری زیربنایی و مهم در امریکا را حمله های اینترنتی بی‌سابقه و فوق‌العاده پیچیده‌ای تهدید می کند. شبکه های کامپیوتری در مراکز مهم دولتی و غیردولتی مورد حمله های مداوم و مکرر قرار گرفته و می گیرند."

بخشی از نتایج تحقیقات آقای بلر که به کمیته امنیت مجلس سنای امریکا ارائه شده، از این قرار است:

اطلاعات حساس هر روز از شبکه های دولتی و خصوصی به سرقت می رود.
تحقیقات نشان‌دهنده حضور غیرمجاز و دائمی مهاجمان در شبکه هاست.
امریکا به هیچ وجه نباید مطمئن باشد که در بحران های مهم، به اطلاعات زیربنایی خود دسترسی خواهد داشت.

حرف های بلر ممکن است برای عده ای تازگی داشته باشد اما متخصصان امنیت شبکه هر روز با این تهدید ها دست و پنجه نرم می کنند. راب لی، مدیر ماندیانت، یکی از شرکت های متخصص امنیت سایبر، می گوید: "این جور حمله ها ساده و سرودستی انجام نمی گیرد؛ اینها کار یک شبه نیست. هدف مهاجمان اشغال کامل شبکه است. آنها حرفه‌ای هستند. این قبیل کارها، کار تمام وقت چندین آدم است و مراحل مختلفی دارد: از نفوذ اولیه به شبکه بگیرید تا استخراج کامل اطلاعات. افراد در این حمله ها مسوولیت ها را تقسیم می کنند." آیا باید چین را سرزنش کرد؟

از میان ?? تا ?? حمله بسیار پیچیده در سال قبل در امریکا، حدود دو سوم آن بی‌ارتباط با چین نبوده است. این نتیجه ای است که متخصصان امنیت شبکه پس از تحقیق، به آن رسیده اند. چین چند روز پس از اعلام خبر گوگل مبنی بر حمله به حساب های جی میل فعالان چینی، از کنترل دولتی بر اینترنت دفاع کرد. یکی از مقام های بلندپایه رسمی چین گفت پورنوگرافی، کلاهبرداری و شایعه پراکنی خطرساز است و رسانه های اینترنتی در چین باید به "هدایت افکار عمومی" کمک کنند.

گوگل، در جست و جوی راه حل


خطر حمله های شدیدتر و خطرناک تر، غول اینترنتی گوگل را وادار کرده تا با آژانس امنیت ملی امریکا قراردادی ببندد و به این آژانس اجازه بدهد حمله های جاسوسی گروهی را که احتمال می رود از چین هدایت شده باشد تحقیق و بررسی کند. واشنگتن پست، به نقل از منابع آگاه نوشته است هدف این تحقیق، کمک به بهبود امنیت برای دفاع از گوگل و کاربرانش از حمله های آتی اینترنتی است.

این منابع گفته اند گوگل به این آژانس اطلاعاتی که قدرتمندترین سازمان تحقیقاتی الکترونیکی جهان به شمار می رود، اجازه استفاده از اطلاعات حساس و پراهمیت را می دهد، اما به شرط زیر پا نگذاشتن قوانین و سیاست های گوگل که مبتنی است بر حفظ اسرار کاربران و ارتباطات آنلاین.

بر اساس شرط گوگل، این آژانس اجازه مشاهده جست و جوهای کاربران یا حساب های پست الکترونیکی آنها را نخواهد داشت. احتمال می رود این آژانس از "اف بی آی" و دپارتمان امنیت داخلی هم برای شرکت در این پروژه دعوت کند. هدف اصلی این پروژه یافتن فرد یا افرادی که پشت این حمله ها بوده اند، نیست؛ چون این کار تقریبا غیر ممکن است؛ هدف اصلی یافتن راه حل هایی است برای بهبود سیستم دفاعی گوگل یا آنچه متخصصان " اطمینان اطلاعاتی" نام گذاشته اند.

این روزها با رشد روزافزون تجمع صدا، تصویر، فیلم، و سایر شکل های اطلاعاتی در یک شبکه واحد (‌یعنی اینترنت) همه کشورهای جهان در قبال دستبرد اطلاعاتی آسیب‌پذیرتر شده‌اند. حمله به سایت ها و شبکه ها و استخراج اطلاعات شخصی افراد، شرکت‌ها و موسسات خصوصی و دولتی منجر به خسارت های حقوقی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی خواهد شد، و غفلت از بهبود سیستم امنیتی شبکه ها مایه پشیمانی است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نرم افزار نجوم و رصد آسمان | Starry Night 6

با کشتی فضایی خود تا شعاع 700 میلیون سال نوری در گستره گیتی سفر کنید.این نرم افزار یکی ار قدرتمند ترین نرم افزارهای فضاشناسی است که شامل بیش از 980000 کهکشان و بیش از 16 میلیون ستاره با اسم و مشخصات دقیق آنها بوده و به شما این امکان را می دهد که با انتخاب موقعیت بصورت مجازی در محل مورد نظر قرار گرفته و رخدادهای فلکی رامشاهده و بررسی کنید .

این نرم افزار جهش گرافیکی بزرگی در کیفیت شبیه سازی آسمان و ماهواره های فضایی و تصاویر سه بعدی سیارات و اقمارشان به شمار می رود که با به کار گیری قابلیت open GI در کارتهای گرافیکی جدید گستره واقعی و زیبای آسمان شب را ملموس تر کرده است.یکی از چیز هایی که باعث شیفتگی و جذب کاربران با این نرم افزار در حین کار می شود ارائه تصاویر گرافیکی جالب و زیبا نسبت به همتاهای دیگر خود است.

http://my-market.ir/pic/74331-a5.jpg

http://my-market.ir/pic/12816-a3.jpg

از ویژگی های خانواده آسمان پرستاره این بود که علاوه بر تصویر صور فلکی و سیارات در زمانهای مختلف اطلاعات با ارزشی از ستارگان در اختیار قرار می داد که به نوع خود از هر اطلس ستاره ای موجود چون Sky2000 یا Uranometria نیز دقیق تر و کاملتر بود.
 
برخی از امکاناتی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد:
  • مکان های خاص و قابل توجه روی سیارات می توانند دارای چشم انداز خط افق باشند.
  • نمایش نمای سطوح توسط مدل های اجسام سه بعدی
  • واقع گرایی قابل توجه آن نسبت به آسمان
  • سازگار با دو پردازنده معروف جهانی
  • نقشه های 1400 سحابی تشعشعی ،بازتابی،ستاره ای و تاریک
  • یکپارچگی تمام عکس های آسمان
  •  به سادگی می توانید تغییرات دلخواه خود را بوجود آورید.
  • تجربه های رصدی شما را با نخستین عکس های رنگی در محدوده 15-14 از کل آسمان شب بهبود می بخشد.
  • به سادگی و با سرعت در بین مجموعه عکس های CCD تمام رنگی گردش کنید که شامل حدودا 20000 عکس مجزای گرفته شده با دوربین CCD 6 مگا پیکسلی و سیستم نوری سفارشی هستند.
  • می توانید بر روی تمام تصاویر آسمان ZOOM کنید.
  • می توانید بهترین کنترل را بر روی تلسکوپ برای ثبت کردن و یافتن اهداف خود در آسمان بوسیله یک پلاگین جدید در نرم افزار عکس برداری MAxlm DL داشته باشید.
  • تلسکوپ خود را در سمت و ارتفاع بوسیله شبیه ساز هند-باکس تلسکوپ آزادانه جا به جا کنید.
  • همچنین شما می توانید زمان رخدادهای فلکی در سال را با تحلیل موقعیت رخداد و محل مشاهده آن حدس بزنید.
     
http://my-market.ir/pic/89323-a15.jpg


نوشته شده در شنبه 88/11/17ساعت 7:31 عصر توسط فاخته نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

Design By : Pichak